Garantie, Retouren en Klachten

Ons doel als Simracingstore is om een “All-in one” simracing webwinkel te zijn, waar je voor alles op het gebied van simracing terecht kan. Nog belangrijker vinden we de klant tevredenheid.  We zien u namelijk graag terug als klant. Het kan voorkomen dat een product onverhoopt defect blijkt te zijn. Wij zullen er alles aan doen om dit voor je op te lossen. Wij volgen hierbij altijd wat de wet ons voorschrijft.

Wettelijke Garantie
Wettelijke garantie wil zeggen dat een product het gene is wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten en dat deze werkt. De fabrieksgarantie en/of extra garanties vanuit Simracingstore doen niks af aan de wettelijke rechten van de consument. Ben je niet helemaal zeker of het defect van jouw product onder de garantie voorwaarden valt? Neem dan contact met ons op, dan helpen wij je verder.

Fabrieksgarantie
Per product kan het verschillen of er één of twee jaar fabrieksgarantie op wordt gegeven. Wil je zeker weten hoeveel fabrieksgarantie jouw product heeft, dan verwijzen wij jou naar de productpagina.
Op de productpagina kan je behalve de specificaties, ook bekijken hoelang jouw bestelde product garantie heeft. Heb jij een defect producten en wil jij dit melden? Klik dan op onderstaande button om naar betreffende pagina te gaan.

Heb jij een defect?
Het is heel vervelend als jouw bestelde product kapot gaat. Je kan van ons verwachten dat wij ons best doen om dit op te lossen wordt. Is het product binnen de garantietermijn kapot gegaan en is het een defect buiten jouw schuld om gebeurt ? Neem contact op met ons contact formulier!

Voorwaarden van retournering defect product
Het artikel dient compleet teruggestuurd te worden naar ons. Alle onderdelen die in de doos van het artikel zaten, dienen ook meegestuurd te worden. Als het product niet meer compleet is, verloopt de garantie via de fabrikant.

Bevalt het bestelde product niet?
Wij geven onze klanten 14 dagen bedenktijd om het bestelde product te testen, beoordelen en (eventueel) retour te sturen. Bevalt het product niet? Dan kan je het herroepingsformulier invullen en opsturen. Nadat wij deze hebben ontvangen, krijgt je nog eens 14 dagen de tijd om het product retour te sturen. Wil je het exacte retourproces bekijken? Scroll dan naar beneden. Mocht je nog vragen hebben, dan kan je altijd contact met ons opnemen!
Druk op de onderstaande knop om het herroepingsformulier te downloaden.

Wilt je een product retour sturen? Dan dient het aan de volgende voorwaarden te voldoen:
– Indien mogelijk graag in originele staat retour sturen. Jij bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg zijn van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen
– Is het product beschadigd is, dan wordt 75% van het product aan jou terugbetaald

Voor enkele producten gelden er andere retourvoorwaarden.

Het retourproces bij een defect:
– Wij ontvangen een melding dat jij een defect hebt
– Binnen één werkdag krijg jij een bevestiging van jouw retourzending
– Er wordt een RMA (Retourneren Met Autorisatie) voor jou aangemaakt.
– Je krijgt per mail een link wat jou doorverwijst naar een formulier. Print dit formulier uit en stop het in de verzenddoos. Als bijlage ontvang jij een retourlabel om het pakket kosteloos retour te sturen naar ons.
– Zodra wij het pakket ontvangen hebben, inspecteren wij het product. Is het echt een defect? Dan sturen wij dezelfde dag een nieuw exemplaar op.

Het retourproces bij retourneren:
– Wij ontvangen het herroepingsformulier
– Binnen één werkdag krijg jij een bevestiging van jouw retourzending
– Er wordt een RMA (Retourneren Met Autorisatie) voor jou aangemaakt
– Je krijgt per mail een link wat jou doorverwijst naar een formulier. Print dit formulier uit en stop het in de verzenddoos. De verzendkosten van de retournering dienen door de klant betaald te worden.
– Zodra wij het pakket ontvangen hebben, verwerken wij de RMA. Binnen 5 werkdagen ontvangt u het geld terug, maar in ieder geval nooit later dan 14 dagen na herroeping. We mogen wachten met terugbetalen totdat wij de goederen ontvangen hebben of u heeft aangetoond deze te hebben teruggezonden. Het hangt van uw betaalmethode af hoe u het geld terug ontvangt.

Onze service allemaal op een rijtje:
– Bevalt het product niet? Dan krijg je jouw geld terug. Hiervoor hoef je geen reden te vermelden
– Tot 14 dagen na ontvangst van je bestelling kan je het product aanmelden tot terugsturen. Na deze melding heb je nogmaals een periode van 14 dagen voor het daadwerkelijk retourneren
– De fabrieksgarantie is 1 of 2 jaar, afhankelijk van het product. Deze fabrieksgarantie vindt u terug op de productpagina
– Hebben wij na overleg ervoor gekozen om jouw product om te ruilen? Dan ontvang je, indien op voorraad, meestal de volgende dag al jouw nieuwe product

Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar contact@simracingstore.nl . Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Status van je retourzending
Niet alleen bij je bestelling houden we je graag op de hoogte, maar ook bij je retourzending brengen we je graag op de hoogte van de status.